specjalista/starszy specjalista w Departamencie Współpracy Międzynarodowej (post. transgraniczne)
Urząd Ochrony Danych Osobowych
poszukuje kandydata na stanowisko:
specjalisty/starszego specjalisty
w Departamencie Współpracy Międzynarodowej w Wydziale ds. Postępowań Transgranicznych
Nr ogłoszenia UODO-DWKSN.110.5.2025
Główne obowiązki:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych i współpraca z innymi organami nadzorczymi w ramach wykonywania mechanizmów współpracy i spójności, o których mowa w rozdz. VII rozporządzenia 2016/679.
- Rozpatrywanie skarg w sprawach wykonania przepisów rozporządzenia 2016/679 i prowadzenie w tym zakresie postępowań administracyjnych.
- Opracowywanie projektów decyzji, postanowień i innych pism procesowych w toku prowadzonych postępowań.
- Uczestniczenie w pracach europejskich i międzynarodowych organizacji i instytucji zajmujących się problematyką ochrony danych osobowych.
- Współpraca z Europejską Radą Ochrony Danych w zakresie realizowanych zadań.
- Opracowywanie stanowisk Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz wkładów do międzynarodowych dokumentów z zakresu ochrony danych osobowych.
- Współpraca z krajowymi i zagranicznymi podmiotami realizującymi zadania związane z ochroną danych osobowych.
- Udział we współpracy z podmiotami publicznymi i prywatnymi w zakresie wdrażania Aktu w sprawie zarządzania danymi.
- Przygotowywanie projektów pism, opinii i innych dokumentów w ramach właściwości Departamentu Współpracy Międzynarodowej.
Wymagania niezbędne w przypadku ubiegania się o stanowisko:
- Specjalisty – ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku prawo oraz przynajmniej roczny staż pracy udokumentowany świadectwem pracy.
- Starszego specjalisty - ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku prawo oraz przynajmniej dwuletni staż pracy udokumentowany świadectwem pracy.
Inne wymagania niezbędne:
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego (przynajmniej na poziomie B2),
- znajomość krajowych i unijnych regulacji prawnych dotyczących ochrony danych osobowych,
- znajomość procedury administracyjnej,
- znajomość obsługi komputera w środowisku Windows.
- osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r. Pracownikiem urzędu państwowego nie może być osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
Mile widziane:
- doświadczenie w prowadzeniu postepowań administracyjnych,
- komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów,
- znajomość języka angielskiego na poziomie C1 lub wyższym.
Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie - umowa o pracę, pierwsza umowa na czas określony - 3 miesiące, z możliwością zawarcia kolejnej umowy na czas nieokreślony,
- benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. 13-tka), dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy), nagrody jubileuszowe,
- możliwość uzyskania nagród okresowych za wyniki i osiągnięcia,
- możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej dla siebie i rodziny,
- dofinansowanie do okularów do pracy przy monitorze ekranowym,
- dogodna lokalizacja Urzędu, blisko stacji metra Warszawa – Świętkorzyska, na ul. St. Moniuszki 1A,
- możliwość przystąpienia do Pracowniczych Planów Kapitałowych,
- możliwość pracy w systemie hybrydowym.
Pakiet socjalny:
- dofinansowanie do sportu i kultury,
- dofinansowanie do wypoczynku pracowników i ich dzieci,
- karty fitness (Benefit),
- pożyczka na cele mieszkaniowe (np. remont mieszkania) z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z atrakcyjnym oprocentowaniem.
Wymagane dokumenty:
- Informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane służące do kontaktowania się z kandydatem (np. numer telefonu, adres do korespondencji), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko,
- kopie dokumentów potwierdzających przebieg zatrudnienia w zakresie niezbędnym do aplikowania na wybrane stanowisko, (np. świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu itp.),
- oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później,
- w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez UODO, proszę o umieszczenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez UODO przez okres najbliższych 6 miesięcy.
Oświadczenie, o którym mowa w punkcie „Wymagane dokumenty” w pozycji 5 może być sformułowane w następujący sposób (załącznik nr 1 do ogłoszenia):
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez UODO przez okres najbliższych 6 miesięcy.
Tak wyrażoną zgodę, może Pan/Pani cofnąć w dowolnym momencie, kontaktując się listownie na adres Urząd Ochrony Danych Osobowych lub elektronicznie na adres: rekrutacja@uodo.gov.pl .
Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
....................................................... ………………………………………………….
miejscowość i data Podpis kandydata do pracy
- Oferty złożone lub nadesłane po terminie oraz oferty niekompletne nie będą rozpatrywane.
Sposób składania dokumentów:
1) dokumenty z numerem oferty UODO-DWM.110.5.2025, należy składać
- osobiście w siedzibie Urzędu Ochrony Danych Osobowych Warszawa, ul. St. Moniuszki 1A,
- drogą elektroniczną na adres: rekrutacja@uodo.gov.pl lub
- przesłać w zamkniętej kopercie na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. St. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa,
2) termin składania ofert: 24 września 2025 r.
- w przypadku wysyłania pocztą decyduje data stempla pocztowego, a w przypadku wysyłania drogą elektroniczną lub osobistego dostarczenia dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- CV zawierające dane o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, oraz wszystkie składane oświadczenia powinny być opatrzone podpisem,
3) do składania dokumentów zapraszamy osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności,
4) do dokumentów sporządzonych w języku obcym należy dołączyć tłumaczenie tych dokumentów,
5) osoby, których oferty zostaną pozytywnie rozpatrzone, będą powiadomione o terminie rozmowy,
6) osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie, nie będą o tym informowane, a oferty zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu rekrutacji, z wyłączeniem ofert osób, które wyraziły zgodę na ich wykorzystanie, w kolejnych naborach prowadzonych przez UODO przez okres najbliższych 6 miesięcy.
7) złożonych dokumentów nie zwracamy,
Informacje dodatkowe:
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej, wyniósł powyżej 6 %,
- wynagrodzenie jest ustalane indywidualnie,
- dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 22 5310374.
Proces rekrutacji:
- weryfikacja dokumentów aplikacyjnych,
- przygotowanie pisemnej analizy kazusu z zakresu prawa ochrony danych osobowych,
- rozmowę sprawdzającą znajomość języka angielskiego.
Warunki pracy:
- miejsce wykonywania pracy: Urząd Ochrony Danych Osobowych w Warszawie,
- praca wykonywana na podstawie umowy o pracę , w wymiarze pełnego etatu,
- praca z monitorem ekranowy w wymiarze 7,5 godziny dziennie,
- użytkowanie sprzętu biurowego,
- praca w pozycji wymuszonej,
- budynek dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Klauzula informacyjna dla osób kandydatów do pracy w UODO
1. Administrator
Administratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. St. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa, jako pracodawca, za którego czynności z zakresu prawa pracy dokonuje Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
2. Inspektor ochrony danych
Mogą się Państwo kontaktować z wyznaczonym przez Prezesa UODO inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem:
- Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. St. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa;
- e-mail: iod@uodo.gov.pl
3. Cel i podstawy przetwarzania
- Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy[1] będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego[2].
- Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda[3] na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
- Urząd Ochrony Danych Osobowych będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę[4], która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
4. Odbiorcy danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, które uprawnione są do ich otrzymania przepisami prawa. Ponadto mogą być one ujawnione podmiotom, z którymi UODO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla systemów informatycznych wykorzystywanych przy ich przetwarzaniu.
5. Okres przechowywania danych
- Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji.
- W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą przechowywane przez 6 miesięcy.
6. Prawa osób, których dane dotyczą
Mają Państwo prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- usunięcia danych osobowych;
- wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. St. Moniuszki 1A, 00 - 014 Warszawa).
7. Informacja o wymogu podania danych
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
[1]Art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (dalej: Kp) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej;
[2]Art. 221 § 1 pkt. 4 – 6 Kp w zw z. z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO). W przypadku danych określonych w art. 221 § 1 pkt. 1 – 3 Kp podstawą jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
[3]Art. 6 ust. 1 lit a RODO, a w przypadku danych osobowych szczególnych kategorii art. 9 ust.2 lit. a RODO;
[4]Art. 6 ust. 1 lit a RODO;